Lotayamm

search
မာတိကာ

contents

သတင္းမ်ား

ဘိုးစိန္တို႔ ေခတ္၊ ေလဘာတီတို႔ ေခတ္၊ မိုင္ေလဆိုင္းရပ္စ္တို႔ ေခတ္

ေန႔ရက္:
Sep 12, 2017


အမ်ိဳးအစား :
အျခား
yangonmedia
တစ္ခါက ''MTV မွာခြၽတ္ျပလို႔ မိုင္ေလဆိုင္းရပ္စ္ လူၾကည့္မ်ားလူေျပာမ်ားေနၿပီ''ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ သတင္းတစ္ပုဒ္ဖတ္ခ့ဲဖူးသည္။ မိုင္ေလဆိုင္းရပ္စ္၏ အယ္လ္ဘမ္ကို တစ္ရက္တာအတြင္းၾကည့္႐ႈသူေပါင္း ၁၄ သန္းဝန္းက်င္ရွိသြားခဲ့သည္။ အက်ႌခြၽတ္ျပသျဖင့္ ဤကဲ့သို႔မ်ားသြားသည္ဟုယူဆရေၾကာင္းဆိုသည္။ ယင္း အယ္လ္ဘမ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေထာက္ခံသူလူငယ္တစ္ေယာက္၏ကြန္းမန္႔ကို မွတ္သားထားမိသည္။ ''ေထာက္ခံပါတယ္။ သူကအစဥ္အလာကေနေဖာက္ထြက္ျပလိုက္တာပဲ။ အသက္(၂ဝ)ေက်ာ္လာၿပီဆိုရင္ နည္းနည္းေလးမ႐ူးသြပ္တဲ့သူဘယ္ရွိမလဲ။ သူ႔ကိုအေလး အနက္မထားၾကပါနဲ႔။ သူ႔အသက္(၂ဝ)ရွိပါၿပီ။ ကိုယ္တိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ဖို႔အရြယ္ေရာက္ေနၿပီ။ သင့္ေတာ္၊ မေတာ္ဆိုတာလည္းသိေနၿပီ။ သူခြၽတ္ခ်င္တယ္ဆို လည္းခြၽတ္ေပါ့။ ဘာျဖစ္သလဲ။ လူငယ္ေတြတီဗြီနဲ႔ အင္တာနက္မွာျမင္ေနရတာေတြထက္ေတာ့တုန္ လႈပ္စရာမေကာင္းပါဘူး''ဟူ၏။ ခြၽတ္သူကလည္းခြၽတ္ သည္။ ေထာက္ခံသူကလည္းေထာက္ခံသည္။ ခြၽတ္သူမွာ ျမန္မာမကေလးမဟုတ္၊ ေထာက္ခံသူမ်ားက ေတာ့ ျမန္မာေလးေတြျဖစ္သည္။ (ယခုေတာ့ ျမန္မာ မေလးေတြခြၽတ္ျပရဲၾကၿပီ။ ဂုဏ္သိကၡာကိုေစာင့္ထိန္း ေသာအားျဖင့္ မေဖာ္ျပေတာ့ပါ။)
ယခုအခ်ိန္က ယဥ္ေက်းမႈကူးစက္ျမန္လြန္းေသာ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ သူမ်ားႏိုင္ငံက ဆလစ္ဘရစ္တီ(Celebrity) မိန္းကေလးမ်ားခြၽတ္သည္ကို ေမာင္ခ်ိဳ ေဝတို႔ ျမန္မာဆလစ္ဘရစ္တီေလးမ်ား စံထားအား က်ၾကသည္။ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ''ဒါျမန္မာမိန္းကေလးလား''ဟုေမးရေလာက္ေအာင္ပင္ ေဖာ္ရဲေနၾကၿပီ။ ခြၽတ္ရဲေနၾကၿပီ။ ပြင့္လင္းေနၾကၿပီ။ ေမာင္ခ်ိဳေဝတို႔ျမန္မာမ်ားမွာ စံထားၿပီဆိုလွ်င္ ''အျပစ္မျမင္ခ်စ္ခင္''တတ္ၾကသည္ကို သတိထားသင့္ ပါသည္။ နယ္ပယ္အားလံုးမွ ''႐ိုးလ္ေမာ္ဒယ္''မ်ားအေန ျဖင့္ အတုယူမည့္မ်က္လံုးေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္အၾကည့္ ခံေနရပါသည္။ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့ေသာ၊ လံုၿခံဳေႏြးေထြးေသာ၊ ဟီရိၾသတပၸတရားကိုအေျခခံေသာအဆင့္အတန္း တစ္ခုရွိသည့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာဟူသည္ကို နည္းနည္းျဖစ္ျဖစ္ ေလ့လာဖတ္႐ႈသင့္ၾကပါသည္။ ျမန္မာ့ရာဇဝင္ထဲမွ ယေန႔တိုင္ တြင္က်န္ရစ္ေနသည့္ ဂႏၳဝင္စံျပအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ မည္သို႔ေသာပံုသဏၭာန္ ရွိ၍ မည္သို႔ေသာစိတ္ထားရွိသည္ကို ဗဟုသုတအျဖစ္ ေလ့လာသင့္ၾကပါသည္။ လူပုဂိၢဳလ္ကိုးကြယ္မႈ (Personal Culture) မွာ ျမန္မာတို႔၏အဇၩတၱတြင္ ေရွး ယခင္ေခတ္ကာလမ်ားကတည္းက နက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္း ရွိခဲ့ၾကပါသည္။
ေမာ္ဒယ္မ်ားကိုအားက်သျဖင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္ မႈပံုသဏၭာန္ေျပာင္းသည္ႏွင့္အတူ ဘဝႏႈန္းစံတန္ဖိုး ထားမႈမ်ားပါ ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ၾကေသာအခါမ်ိဳး တြင္ ဆလစ္ဘရစ္တီတို႔သည္ ေခတ္ကိုေကာင္းေမြ၊ ဆိုးေမြေပးသူမ်ားေနရာသို႔ပင္ေရာက္သြားခဲ့ပါသည္။ ေမာင္ခ်ိဳေဝဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ ဦးဘိုးစိန္၏ေခတ္ ကအျဖစ္အပ်က္ေလးမ်ားကို သာဓကအျဖစ္တင္ျပခ်င္မိသည္။ ထိုစဥ္က ဦးဘိုးစိန္သည္လည္း အခုေခတ္ စကားႏွင့္ေျပာရလွ်င္ ဆလစ္ဘရစ္တီျဖစ္သည္။မိန္း ကေလးမ်ားက သည္းသည္းလႈပ္စြဲလမ္းရသည့္ ဇာတ္ မင္းသားေလးျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပသူ၊ ကိုယ္လံုးကိုယ္ေပါက္အခ်ိဳးအဆစ္က်နသူ ကိုဘိုးစိန္ ကို မည္မွ်စြဲလမ္းၾကသနည္းဆိုေသာ္ ကိုဘိုးစိန္ေသာက္ ရန္လက္ေဆာင္ေပးေသာေဆးလိပ္ထဲတြင္ ေရႊဒဂၤါး ျပားမ်ားကိုပင္ထည့္ေပးၾကသည္ဆိုပါ၏။ ကိုဘိုးစိန္ကလည္း အလြန္ထူးခြၽန္သူျဖစ္သည္။ ကိုဘိုးစိန္ထူး ခြၽန္လိုက္ပံုမွာလည္း အဆိုေကာင္း၊ အကေကာင္း၊ အေျပာေကာင္းျခင္းမ်ားအတြက္ ကိုယ္စားျပဳသည့္ ေဝါဟာရပင္လွ်င္ ''ဘိုးစိန္''ဟုျဖစ္သည္။ တစ္စံုတစ္ ေယာက္အဆိုေကာင္းလွ်င္ ဘိုးစိန္၊ တစ္စံုတစ္ ေယာက္အကေကာင္းလွ်င္ ဘိုးစိန္၊ တစ္စံုတစ္ ေယာက္အေျပာေကာင္းလွ်င္ ဘိုးစိန္ဟုေခၚခဲ့ၾကသည္။ ယခုပင္လွ်င္ အေျပာေကာင္းသူကို ''အေျပာက ေတာ့ဘိုးစိန္ပဲ''ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းက်န္ရွိေနေသးသည္။
ကိုဘိုးစိန္သည္ အဆိုထူးခြၽန္၊ အသံေကာင္းသည္သာမက ေျပာဟန္ဆိုဟန္မင္ေမာင္းလည္း ေကာင္းလွရာ ကိုဘိုးစိန္ကေသာဇာတ္ပြဲမ်ားတြင္ က်ိတ္က်ိတ္တိုး စည္ကားလွသည္။ ကိုဘိုးစိန္ၾသဇာႀကီးမား၊ လူႀကိဳက္မ်ားလာေသာအခါ လူငယ္အားလံုးက တစ္ဘိုးစိန္တည္း ဘိုးစိန္ၾကေတာ့သည္။ ဘိုးစိန္၏ဇာတ္တြင္ ဒ႑ာရီ၊ ရာဇဝင္၊ သိုက္သမိုင္းမ်ားကျပသည္ကို ႏွစ္ ၿခိဳက္စြာၾကည့္ၾကလ်က္ ဇာတ္ထဲကအတိုင္းအတုခိုး ၾကသည္။ ေရႊဖ်ဥ္းႀကီး၊ ေရႊဖ်ဥ္းေလးမင္းညီေနာင္ဇာတ္ကိုကၿပီးေသာအခါ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္နတ္နန္းမ်ား၌ကိုး ကြယ္ပူေဇာ္သူမ်ား ပိုမိုေပါမ်ားလာသည္ဟုဆိုသည္။ ထိလပ္-ပိုးဥဇာတ္ကိုကျပရာတြင္ ဝမ္းနည္းစရာကိစၥ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ထိလပ္-ပိုးဥဇာတ္မွာ ကိုယ္ ေပ်ာက္အတတ္ရရန္ဆိုကာ မိမိမယားဗိုက္ကိုခြဲ၍ ဝမ္း ထဲမွသားငယ္ကို အရွင္လတ္လတ္မီးကင္စားေသာ ဇာတ္ျဖစ္သည္။ ဘိုးစိန္၏ဇာတ္သ႐ုပ္ပါလြန္းသျဖင့္ ေမွာ္အင္း၊ ေက်ာက္တန္းရြာမွ ''ဆရာအစ္''ဆိုသူသည္ ၎၏မယားကိုဗိုက္ခြဲသတ္ကာ သားငယ္ကိုမီးကင္စားခဲ့သည္။ သို႔အတြက္ ခ်က္ခ်င္းပင္ဂတ္ထဲေရာက္သြားေတာ့သည္။ ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို ဘိုးစိန္ၾကားသျဖင့္ ထိုဇာတ္ကိုလံုးဝမကေတာ့ဟူ၏။ ဘိုးစိန္က ပဋိကၡရားဇာတ္ကသည္။ ပဋိကၡရား မင္းသားေနရာ၌ သ႐ုပ္ေဆာင္သည္။ ထိုသို႔သ႐ုပ္ ေဆာင္ရာတြင္ သံပရာခြံသဏၭာန္ေရႊဦးထုပ္အစစ္၊ စူရတီေဝ့စ္ကုတ္၊ ေရႊျခည္ထိုးစူရတီ၊ ေဘာင္းဘီရွည္၊ ဖိနပ္ၿပိဳးၿပိဳးေျပာင္ေျပာင္ကိုဝတ္စားဆင္ယင္သည္။ ထိုဇာတ္ကၿပီးေသာအခါ ေနရာအႏွံ႔ စူရတီမ်ားႏွင့္ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္ဆို၏။
ေလဘာတီမျမရင္တို႔ေခတ္အေၾကာင္း အေမလူထုေဒၚအမာေရးခဲ့သည္ကိုလည္း ေဖာက္သည္ခ် ခ်င္ေသးသည္။ ''မျမရင္ကိုတကယ္္ႀကိဳက္သူ၊ ေသ လုေအာင္ႀကိဳက္သူေတြအမ်ားႀကီးရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုသူမ်ားမွာ ေဟးလားဝါးလားကာလသားမ်ားမဟုတ္ၾက။ မျမရင္ကိုႀကိဳက္သူေတြထဲတြင္ ထိုေခတ္ကလွ်မ္းလွ်မ္း ေတာက္လူစားေတြျဖစ္ေသာ ကပၸတိန္ထြန္းလွေအာင္၊ ဘုရင္ခံဆာေဂ်ေအဦးေမာင္ႀကီး၊ အိုင္စီအက္စ္ ဦးခ်မ္းသာ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ဝတ္လံုေတာ္ရ ဦးေက်ာ္ဇံ စသူတို႔ပါသည္။ ဦးေက်ာ္ဇံမွာ သူ႔ၿခံဝင္းအတြင္း တနဂၤေႏြတစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္အၿငိမ့္ခံၿပီး ရန္ကုန္မ်က္ ႏွာဖံုးမ်ားကိုဖိတ္၍ ဦးေက်ာ္ဇံကဧည့္ခံေလ့ရွိသည္။ မျမရင္ရန္ကုန္ဆင္းလာသည့္ႏွစ္က ဦးေက်ာ္ဇံ၏ ဥယ်ာဥ္ပြဲသို႔တစ္ညသြား၍ကၾကရာ ဦးေက်ာ္ဇံႏွင့္ အေပါင္းအသင္းမ်ားကဆုခ်သျဖင့္ ေရႊဒဂၤါးအျပား ၃ဝ တိတိရရွိသည္။ ထိုညပြဲတြင္ သူေဌးဆာဘိုးသာ၏တူက မျမရင္ကိုဆုခ်ဖို႔ဆိုလွ်င္ ေရႊဒဂၤါးတစ္ျပားကို ၁ဝ က်ပ္ႏွင့္ ေရာင္းမည္ဟုဆို၍ ပြဲခင္းထဲသို႔ေရႊဒဂၤါးေတြယူလာၿပီး အထူးေစ်းႏႈန္းႏွင့္ေပးသည္။ ထိုစဥ္က ေရႊဒဂၤါး တစ္ျပား၏ေပါက္ေစ်းမွာ ၁၃ က်ပ္ ၈ ပဲ ျဖစ္သည္။  ဦးေက်ာ္ဇံက မျမရင္အား ႐ိုး႐ိုးၾကည့္ရသည္ကို အားမရဟုဆိုကာ ေျခအိတ္ခြၽတ္၍ ေျခသလံုးသား ေပၚေအာင္ကရမည္၊ ထိုသို႔ကလွ်င္ ေရႊဒဂၤါးႏွစ္ျပား ဆုထပ္ခ်ဦးမည္ဟုဆိုလာသည္။ မျမရင္က ထိုစကား ကိုၾကားေသာအခါ ၿပံဳး၍သာေနသည္။ ဘာမွျပန္မ ေျပာ၊ ေျခအိတ္ကိုလည္းမခြၽတ္ဘဲ ကၿမဲအတိုင္းသာ ကေလသည္။
အေမလူထုေဒၚအမာက ျမန္မာအၿငိမ့္မင္းသမီး ေလးတစ္ဦးအေၾကာင္းေရးရင္း ျမန္မာမိန္းကေလးတို႔ ေစာင့္ထိန္းခဲ့သည့္ ဣေႁႏၵကိုလွလွပပေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းကိုတားဆီး၍မရႏိုင္ဟုဆိုပါသည္။ ဤသည္ကိုလည္း မျငင္းဆန္လိုပါ။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာလူမ်ိဳး၏ သီးျခားျဖစ္ေသာစာေပ၊ သီးျခားျဖစ္ ေသာယဥ္ေက်းမႈ၊ သီးျခားျဖစ္ေသာ ဓေလ့ထံုးတမ္း၊ သီးျခားျဖစ္ေသာကိုးကြယ္မႈ၊ သီးျခားျဖစ္ေသာႏႈန္းစံ တန္ဖိုးထားမႈမ်ားကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့လွ်င္ ျမန္မာဟု သီးျခားထုတ္ျပစရာက်န္ေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ အစဥ္အလာမ်ားကေနေဖာက္ထြက္ျပျခင္းသည္ တီထြင္ဖန္တီးေသာပညာရပ္နယ္ပယ္တြင္ ေကာင္းပါသည္။ လူမႈေရးနယ္ပယ္တြင္ ျမန္မာတို႔၏ ဓေလ့အစဥ္အလာကိုေဖာက္မထြက္ခင္ အေနာက္ဘက္ယဥ္ေက်းမႈ ကူးစက္ဆဲယခုကာလ၌ပင္ လက္ငင္းအႏၲရာယ္မ်ားကိုျမင္လာၾကရပါၿပီ။ ဘိုးစိန္တို႔ ေခတ္၊ ေလဘာတီတို႔ေခတ္၊ မိုင္ေလဆိုင္းရပ္စ္တို႔ ေခတ္။ ေခတ္ကေရွ႕ကိုေျပးေနမည္ပင္။ သို႔ေသာ္ အ႐ိုးကိုအရြက္မဖံုးေစရန္ ေစာင့္ထိန္းသင့္ေၾကာင္း ကိုျဖင့္ မေမ့မေလ်ာ့စေကာင္းဟု သတိပံ့လိုက္ရပါသည္။ ။
 
ေမာင္ခ်ိဳေဝ
#democracytoday